איך מתאימים את המשקה למנה שאוכלים?

איך מתאימים את המשקה למנה שאוכלים?

נכון שלכול אחד מאתנו יש ציפיות שונות המעצבות את הטעם של מה שאנחנו אוכלים או שותים. אבל זו לא סיבה שבגינה צריך להשליך את הרעיון של התאמות – כי חבל שנפסיד טעמים ערבים לחיך.

התאמות לא מצביעות על סנוביות. אנחנו, כמו גם חברות קייטרינג בירושלים מקצועית, עושים זאת כל הזמן. נניח שאנחנו נהנים מהטעם המתוק והשוקולדי של הבראוניז. אפשר לשים עליו כדור גלידה אבל האם היינו מוסיפים לו פסטו שום? כנראה שלא. הטעם שיתקבל לא יהיו טעים ויהרוס לנו את הקינוח.

שתו מה שאתם אוהבים

אם אתם שונאים משקה מסוים, סביר להניח שלא תאהב אותו עם האוכל שלכם, גם אם שילוב נהדר זה יפתיע אתכם.
אבל קודם כל שתו מה שאתם אוהבים כצעד ראשון, ואז חשבו מתי לשתות אותו.
נניח שאתם מזמינים מהבר בקבוק קברנה. האם הוא יתאים לצלעות הטלה או לסושי? רוב הסיכויים ששילוב אחד יגרום לאפקט של ׳wow׳ והשני אולי קצת יאכזב.

ניגודיות ושקיפות

אתם אכלנים רציניים ורוצים שהאוכל שתזמינו יהיה טעים. אתם רוצים להזמין גם משקה, אז איך תגדילו את הסיכוי להשגת שילוב מנצח?

יש שתי דרכים לעשות זאת:

  • ניגודיות – לבחור במשקה בעל מאפיינים מנוגדים לטעמים של האוכל. יותר מדי ניגודיות עלולה לגרום לאלמנט אחד לגבור על השני. אבל ניגודיות במידה תביא להפתעות טובות.
  • שקיפות – לבחור במשקה שמציע קו שממשיך עם האוכל שלכם, משלים מאפיינים דומים ועוזר להם לזרוח.

ניתן גם לבחור בשילוב של ניגודיות ושקיפות כדי להוציא את המיטב מטעמי הארוחה שלכם, ולאזן את האוכל והשתייה בפה שלכם.

למה כדאי לשים לב כשבוחרים משקה למנת האוכל שלכם?

  • אימפקט, גוף ואלכוהול – האימפקט מציע דרך קלה לבחירה במשקה. למשל, סטייק בשרני יוצר אימפקט גדול, כך שגוף המשקה צריך להתאים לזה. יין מתואר לרוב כבעל גוף קל, בינוני או מלא. (הגוף לא מוגבל רק ליין, וניתן לבחור גם בבירה לפי משקלה). לפעמים, המשקל מתייחס לכמות האלכוהול במשקה. וכך, אם מנת האוכל עדינה מאוד עדיף לבחור במשקה דל אלכוהול שישמור על האיזון.
  • בהירות וחומציות – בקוקטייל, החומציות מגיעה ממיץ לימון או ליים. יש יינות עם חומציות בהירה יותר מאחרים. חומציות יכולה להיות ניגוד מעולה למנת אוכל עשירה, כמו אוכל שהוא שומני מאוד. משקה חומצי עוזר לנקות ולרענן את הפה.
  • פחמון, הגזה – כמו המשקה החומצי גם המשקה המוגז מרענן את הפה ומתאים למשל למנת פיצה שמנונית עמוסה בגבינה מותכת.
  • טאנין ומרירות – הטאנין מגיע, למשל, מקליפות ענבים. הטאנין תורם לטעם המריר המאפיין יינות אדומים. אלה משתלבים היטב עם מנה כבדה כמו בשר אדום ועשיר.
  • מתיקות – מנות מתוקות במקצת יכולות לגרום לתחושה שטעם היין או הבירה הוא יבש או מר.

מאמר זה נכתב בשיתוף אתר הולי בייגל>>