האם ערבוב של אלכוהול גורם לשכרות?

האם ערבוב של אלכוהול גורם לשכרות?

ערבוב מספר סוגי אלכוהול, עשוי לקרות לכל אחד או אחת מאיתנו בכל ערב ובכל שלב כזה או אחר במהלך חיינו. בין אם מדובר בסיטואציה שהגעתם אליה כאשר אתם נמצאים בחתונה של החבר, באירוע של העבודה או אם הגעתם לשבת בבר בתל אביב – שאפל בר לדוגמא. בדרך כלל אנו נקלעים לסיטואציה הזו כאשר אנו נמצאים באווירה טובה וכיפית, שבה אנו נמנעים מלחשוב על ההשלכות של המעשים שאנו עושים.
מדוע זה נשמע כל כך מאיים? ובכן, ערבוב מספר סוגי אלכוהול גורם לשכרות – וברוב המקרים לשכרות חזקה יותר מכל שכרות אחרת שהכרתם. מדוע? מכיוון שבכל סוגי האלכוהול הנפוצים שתוכלו למצוא בכל בר מקומי כדוגמת שאפל בר (וויסקי, טקילה, וודקה, ערק, ג'ין, רום וכו') יש אחוז אלכוהולי גבוה שנע בין 30 אחוזים ל-50 אחוזים – ולעיתים יותר.
ערבוב של מספר סוגי אלכוהול בעת ובעונה אחת, עשוי להביא את מערכת העיכול שלנו לבלאגן, שמשפיע על גוף האדם בכאבי ראש, סחרחרות ולעיתים גם רצון להקיא. אז, האם ערבוב של אלכוהול גורם לשכרות? – חד משמעית, כן!

חשוב להבהיר נקודה מאוד מאוד חשובה, שעשויה להבהיל לא מעט אנשים. שתיית אלכוהול וערבוב מספר סוגי אלכוהול בערב אחד, אינה  משהו שאתם צריכים להימנע ממנו ולהתרחק ממנו כמו מאש. להפך – אם אתם אנשים שיודעים לשלוט על עצמכם, מכיר את התגובה של הגוף שלכם ובכלל, אם אתם שותים בכמויות גדולות ובשכיחות רבה – אין לכם שום בעיה. כוונת המשורר הייתה, שלא מעט מקרים ילדים ובחורים צעירים הגיעו למצבים פחות נעימים (הקאות, בחילות ולעיתים התעלפויות) בעקבות ערבוב כמה סוגי אלכוהול. בתור אנשים ברי דעת, אנו סמוכים ובטוחים שתדעו לעשות את ההפרדה ולהבין מתי אתם מגזימים ומתי לא. ובכלל – כאשר אנו יוצאים לבר או למסיבה לשתות, המטרה שלנו היא להשתכר טיפה, לא? אז קדימה למה אתם מחכים? התקשרו לכמה חברים, החליפו את הבגדים, השפריצו עליכם כמה שפריצים של בושם טוב והגיעו אלינו לשאפל בר. אנחנו מחכים רק לכם!