עוגיות שוקולד צ׳יפס

עוגיות שוקולד צ׳יפס

לא סתם זוכות העוגיות הפריכות והטעימות האלו לפופולאריות רבה בכל העולם. הן אהובות על מבוגרים וילדים כאחד. מדובר במאפה פשוט להכנה העשוי ממרכיבים בסיסיים שיש בכל בית. הבסיס הוא בצק המשלב בתוכו שבבי שוקולד מריר שהופכים כל עוגיה לטעימה ועשירה במיוחד.
האם ידעתם שהמתכון המקורי התחיל בכלל מתקלה? המתכון הראשוני נוצר ב 1930 על ידי הגברת רות ויקפילס.
היא הייתה אחראית על המטבח בפונדק בו עבדה ובאחד הימים אזל מלאי הקקאו לעוגיות החמאה המפורסמות של המקום.
בלית ברירה היא החליטה להחליף את הקקאו בשוקולד מריר קצוץ וכך נוצר המתכון המפורסם.

קל להכין וכיף לנשנש

למה כל כך קל להכין עוגיות שוקלד צ׳יפס ? התשובה שלנו היא ברורה. זמן ההכנה קצר, מעט מרכיבים פשוטים ובסיסיים ואם זה לא מספיק, הכל נכנס לקערה אחת, בלי הרבה לכלוך ומשם ישירות לתנור.
בגלל הפופולאריות שלהם זכו השוקולד ציפס להמון גרסאות ושילובים. עם בצק בגוון טבעי או חום שוקולדי.
גם לחתיכות השוקולד נוספו מגוון תוספות מעניינות. כדוגמת סוכריות עדשים, סוכריות קופצות מרשמלו ואפילו גרנולה.
העוגייה מצוינת לצד הקפה של הבוקר, כקינוח בסוף הארוחה ואפילו מושלמות לאירוח.

אז מה צריך בשביל מתכון בסיסי עבור שוקולד צ׳יפס?

מדובר במרכיבים בסיסיים שיש בכל בית. ביצים, סוכר, קמח, מלח, תמצית וניל, וחמאה. עבור גרסת הפרווה אפשר להחליף את החמאה בשמן או מרגרינה. להוסיף אבקת קקאו לגרסה החומה וכמובן טבלת שוקולד מריר משובח או שוקולד ציפס מוכן. לחוויה משפחתית, אפשר להכין את המתכון יחד עם הילדים ולהציע להם להוסיף תוספות מגוונות כיד הדמיון הטובה עליהם. מגוון סוגי שוקולדים חתוכים, סוכריות עדשים, אגוזים, גרנולה ועוד.

טיפים לאפיה נכונה

באפיה כמו באפיה חייבים להקפיד על הכללים כדי להשיג תוצאות מצוינות. אז אם אתם אוהבים אותן נימוחות מבפנים אך קראנצ'יות מבחוץ חשוב להקפיד על הטמפרטורה המדויקת של התנור. אם בחרתם בחמאה הקפידו על כך שהיא תהיה רכה לפני השימוש ואל תוותרו על ההקצפה. פעולה נוספת שגורמת להתקשות הבצק זה ערבוב יתר. לכן, כדי לשמור על רכות המאפה יש לערבב אותו במינימום הנדרש להתמזגות החומרים. לאחר האפיה, אם נשארו לכם כמה שלא התחסלו אחסנו אותן בצנצנת אטומה.

לאירוח לקינוח או לכל מטרה

אם אתם רוצים לפנק מישהו שאתם אוהבים או סתם רוצים משהו טעים ליד התה. קחו לעצמכם חצי שעה פנויה ותכינו את העוגיות המופלאות האלו. תוכלו לעצב אותן בגודל ובצורה שתרצו. ליצור עוגיה זוגית גדולה ולאכול אותה חמה לצד כדור גלידה, להכין מהם סנדויץ' ובאמצע לשים גלידה בטעם אהוב, לשחק עם העובי לפי הטעם האישי, עוגיות דקות וקראנצ׳יות או שמנמנות ורכות מבפנים. אפשר גם בגרסה המוקטנת לאחסון בצנצנת אטומה לביס טעים בכל הזדמנות.